Saturday, June 8, 2013

An Off Day

setelah berminggu minggu tak update blog. memang banyak gile cite aku nak cite. heh?
okayla walaupun dah jadi cite basi. seminggu kemudian baru aku tulis. nie cerita masa aku offday minggu lepas. hari selasa lepas. citenye camni. masa off tu macam2 plan la yang aku plan kan. memula msg atin ajak g SACC sebab ade pesta buku so sebab baucer buku aku banyak lagi so aku nak abiskan kat situ. then aku msg yayan ajak makan sama sebab dia pun off hari selasa jugak. okay time nak gerak amik atin tu si pojan call pulak ajk tgk wayang. so acano nie? kene rancang betul betul. so aku decide macam nie la
mula-mula g amik atin pastu g pesta buku
lepas tu g MPH jap nak abiskan rm50 beli alat tulis
dah tu g bukit raja beli tiket fast furious
makan kat sana
pastu call pojan suruh dtg bukit raja tgk wyg
lepas tgk wyg call yayan ajak makan beger makan
okay banyak tak plan aku buat? busyyyyy gile doeeee
dah tu ktorg pun gerakla pegi sacc pusing byk kali tak dpt parking. last2 dpt tapi jauh bak angg.
dah masuk dalam tu rambang mata sebab banyak buku.
last2 sume aku beli novel. harhar. taktau nak beli ape. dah tu nak gerak balikla.
nak tgk wyg pulak. dengan perut laparnye. so jalanla terkedek2 aku ngan atin. then tetiba masa nak melintas jalan tu KEDEBUKKKK!!
 boleh pulak aku buat drama free kat situ. jatuh terpeliot even pakai seliper jepun je pun.
dah tu atin cepat2 tarik aku sebab betul2 tengah jalan aku jatuh, pergghhhhh malu gile wa cakap lu.
nasib baik takde org nampak. time tu dah tak pikir ape dah. kaki aku dah rasa tersangatla sakit gile.
tak penah rasa sakit cam tu. imaginela cmne aku jatuh dengan tgn kiri kanan penuh novel.
adoi adoi. memang jatuh saham la weyh. malu sampai rasa nak flush muka dlm toilet.
pastu duduk sat kat tepi jalan tu urut2 kaki. ha sebelah kanan memang sakit gile. sebelah kiri plak luke terseret jalan tapi ade hati gak nak masuk MPH. dah tu jalan sendiri rasa tak sanggup.
then aku decide nak balik je..semua plan tu CANCELLLLL OKAY~
tak pasal pasal atin drive kereta sampai rumah dia dah tu nak tak nak aku kene drive sampai rumah.
kaki dah sakit sgt. sebab sakit sgt kaki sebelah kanan tekan minyak. sebelah kiri jaga brek. haaaa ko hado?? dah sampai rumah mama terkejutla tgk aku balik awal. selalunye kl merayau memang sampai malam.
dah tu balik lansung takleh jalan, dah sudah pulak.. malam tu aku g klinik dengan jalan pun berpaut ngan mama.
ya allah sumpah jalan berapa langkah tu nak menitis air mata aku tahan sakit. tak penah aku rasa cam tu. jumpe doktor de just tgk2 cm tu je. ZAPPP rm40 melayang tapi takpe. aku boleh claim..
muahahaha. dan aku dapat MC sehari. stat esok nye tu malam aku g berurut ngan makcik aku.
SAKITTTT GILE weyh kena urut. rasa nak menjerit2 dengan sakit tersliuh plus sakit dia urut. tapi nak baik punye pasal.
 so itula ceritanye. aku kat kitchen jalan dah cam org tempang je. sekarang baru okay. lama doe efek dia. sekarang nie aku trauma sangat nak terjatuh. so aku lagi berhati2 agar kejadian sama tak berulang. nasib baik aku tak nangis walaupun aku rasa nak nangis. harhar. dun worry, i am a strong girl kan. nasib baik dgn ati time tu. kalau sensorang taktaula gamaknye. thanks atin! wweee~~

No comments:

Post a Comment