Monday, July 8, 2013

Jujurkah?

tajuk je pun dah macam sentimental gitu~
biarlah aku nak menaip jiwang-jiwang karat, bukan selalu pun. so dikesempatan aku offday nie aku taktau sebenarnye nak cite pasal ape tapi sebab mood membloging tu ade so rasa nak mengarut je. Lately nie memang aku busy banyak, tapi lucky aku kerja dekat hotel area shah alam so tahap busy tu masih dalam kawalan, kalau area KL mungkin aku dah kurus jadi 40kg gitu. sebenarnya ini bukan topik asal aku nak cerita. aku nak cerita benda lain.
 hmm aku ade soalan. 
macam mana nak tau lelaki tu jujur?
well, sebab aku nie perempuan yang tak reti nak menilai hati seorang lelaki. dan aku jugak pernah diduakan jadi kepercayaan aku yerhadap kaum lelaki nie memang susah sikit aku nak percaya mereka. aku takde masalah nak berkawan dengan lelaki sebab aku ramai je kawan2 lelaki tapi bile ia melibatkan perasaan, aku memang susah sikit. so aku taktau nak bezakan mane yang jujur mane yang menipu. ade yang kata aku jual mahal. bukan tu masalahnya tapi aku taknak salah bagi kepercayaan aku kat orang yang akan sia siakan. kalau bole aku dah taknak bercinta lama2, kenal kejap then terus kahwin. 4tahun. 4tahun aku single tanpa mane2 teman lelaki. nampak tak penangan kesan kecurangan yang lepas telah memberikan kesan terhadap aku. atliz aku belajar dari kesilapan dan lebih berhati2 dalam memilih teman hidup. dan sekarang nie aku sedang berperang dgn perasaan aku sendiri. semakin aku mengelak semakin perasaan tu datang. dan aku tak bole elak lagi. memang aku akui semakin lama semakin aku jatuh hati tapi persoalannya jujur ke dia terhadap aku? atau sekedar mencari aku untuk dijadikan peneman dikala sunyi? aku betul2 taktau. dalam aku mengelak, lama2 aku sedar aku sendiri akan carik dia. kalau dulu mesej lansung tak ambil endah tapi sekarang even sebaris ayat pun dah berjaya buat aku senyum meleret-leret sehingga malam. aku cukup tersentuh dengan kata2 dia tapi aku tak tau itu semua dari hatinya atau sekadar kata-kata kosong.hati aku cuma ade satu dan aku taknak dikecewakan lagi. aku bukan tak percaya lansung tapi hati aku berdolak dalik. tapi dalam berdolak dalik tu pun dah cukup buat hati aku berbunga-bunga.  heeeeee :)
terima kasih awak

No comments:

Post a Comment