Thursday, May 9, 2013

Kerja dan Result

dalam post kali nie aku nak cite dua benda sekali gus.
since aku dah lama sangat tak update ape yg berlaku dalam hidup aku nie.
okay bole katekan bagi aku bulan May nie bulan rezeki bagi aku
yela dalam bulan nie aku start kerja dan tempahan yang tak putus selama beberapa hari. paling banyak cik enon order muffin utk dibuat doorgift kakaknye kawin. nasi baik  aku stat keje 7 ari bulan so sempatla aku buatkan muffin dia dan seterusnya ade je tempahan dari kawan2 dan sepupu2 aku. harhar. nak kata lumayan takdela sangat tapi bolela buat duet aku isi minyak bayar tol bayar wifi sume, hewhew.
okay aku nak cite pasal keje. aku stat keje 7 aribula ari tu tapi 2 hari orentasi yang bapak bosannnnn gilerrr. bayangkan la dulu masa praktikal aku dah kene orentasi nie time nak keje pun kene orentasi. aku siap ckp lagi kat HR, dulu aku dah penah orentasi takkan nak orentasi lagi..pastu dorang cakapla awak training kat sini zaman bile. kan dah lama. lama la sangat kan padahal baru setahun -..-'
seriously aku cakap bosan bak ang la~ so nak taknak aku kenela dengar ceramah dua hari berturut2 pastu wat hotel tour.. masuk bilik tengok2 deco bilik. bilik kat hotel nie memang cantikla tu aku tak dapat nafikan.
oaky dah lepas orentasi tu esoknya akustat masuk kitchen. aku dapat masuk main kitchen or western kitchen. tempat aku training dulu tapi suasana nya dah berubah sebab chef moit dan kak qiah dah takde. dulu dengan dorangla aku bekerja. sekarang chep dah lain staff pun dah lain. dah makin ramai pulak. aku tak kenal, so mase first2 tu memang blur2 jela. hmm takpela. chep cakap de bagi aku masa seminggu utk belajar sume benda. insyaallah bole la kot. s utk first day semalam aku masuk kul8 tapi aku gerak kul7. awal gile kan. sebab jammed. aku benci betul kalau jammed nie. mula2 time nak kua kote kemuning tu dah dekat 10 minit aku stuck pas2 kat highway lagi..argghh stress siot. pastu hotel tu dahla 15 minit awal. so aku kene punch paling lambat 7.45. dulu masa training bolela suke hati aku nak punch kul bape tapi skrg takleh. kang tak pasal2 aku dapat warning letter plak. so aku berjaya punch pukul 7.37..harhar then semalam aku balik kul7petang. so meredah jammed lagi dekat kul8 baru sampai. kalau ikutkan dalam 15minit je tapi banyak sangat halangan kan. ekceli takdela busy sangat cume breakfast ramai so bukak banyak tempat that's why kena buat brg breakfast. kalau tak tak yah buat pun. so aku lambat sebab aku wt waffle 3 long insert setengah. dengan mesin yang dah rosak so kene alertla. nak buat keje lain pun takde sebab dah settle awal. so hari nie aku offday. ha baru sehari masuk kitchen dah off kan..haha.
then semalam jgak result final sem dah keluar. aku tak sempat nak cek sebab wifi dah kena terminate kan sebab tak bayar -..-'
so malam tadi pas balik keje aku rush g alam sentral plak g bayar. haha mesti peliks kan sebab aku bole je singgah time balik keje tapi aku tak bawak cash money. aku g keje bawak duet tol je. so thats why kene balik dulu..huhu. so dah settle.
even nie last sem pun cuak gak sebenarnye, nak takut failed takdela cuma aku risau dekan ke tak nie, harhar
so mase junior2 takut nak cek aku bajet2 cool je. padahal aku pun cuak gak. so aku baru dapat cek ari nie
DUPDAPDUPDAP gak r kan. neves gile. so aku bukak emel..JENGJENGJENG~
YESSSS! ALHAMDULILAH! aku berjaya mendapatkan pointer yang aku nak walaupun aku rasa aku takkan dapat sebab part6 nie aku banyak main. maksud aku report pun aku buat nak taknak je. aku amik part4 punye pastu aku edit2 je balik. harhar. dengan final cookingnye yang ntahla. cam tak konfident je. tapi alhamdulilah aku bersyukur. terima kasih semua terutamanye staff2 kitchen chep john, chep boz, chep nizam, mama yati, mama ayu, abg zack, kak intan, kak saras, anne, acong, kak linda, mama gina dan semua lahhh. kawan2 praktikal aku suharto, enon, steam, myra, farep, syida, e ein, wawaz dan budak2 kolej lain. final cooking mates aku aishah mansor da arep steam. korang the besttt even kite kene maki kan~. lagi ape nak cakap. hmm ini bermakna diploma aku dah abis tapi aku still taktau hala tuju aku
adakah aku akan terus bekrja atau sambung degree?
sama-sama kite nantikan~

No comments:

Post a Comment