Saturday, April 13, 2013

Pencarian

Aku tau mungkin terlambat bagi aku untuk mula bekerja seperti mana kawan2 aku yang lain dah stat kerja. Bagusla kome-kome dapat kerja awal~ tak cam aku kat rumah aktiviti ku hanya men game online makan dan tidurrrr. ish2 teruk bebenornye aku nie
Mungkin aku memilih kot. hhmm ntahla tapi yela dah belajar culinary takkan nak kerja bidang lain kot? cthnye tetiba jadi akauntan. Ye aku percaya rezeki ade dimana2 tak semestinye belajar satu bidang kene keje bidang tu. Am I right? Tapi dah alang2 ko study 3 tahun takkan nak sia2kan peluang tu. So grab jela. Since seminggu dua minggu yg lepas aku try carik kerja. Mostly carik online je yela kebelakangan nie malaysia panas so malas nak keluar rumah *alasan tp ade jugak a few yang aku jenjalan area kota kemuning nie. Tapi takde rezeki nak wat camne. Banyak nak pakai yang keje ala-ala kerja ofis dan aku memangla tak pernah minat kerja-kerja ofis cam tu even bolelah buat2 setakat menaip2 tu. haha. Aku carik kerja tak mintak jawatan tinggi pun. Mintak baker asistant, atau yang se adik beradik dengannya. Yela, since aku nak bukak bakery sendiri tapi banyak lagi benda aku tak belajar especially dalam baker that's why aku try mintak kerja baker tapi takde luck. hmm. Ade yg gaji dah okay tp dlm area puchong, KL or petaling jaya. meme takla aku nak amik. Takkan nak gerak dari shah lam hari2 dgn jem nye lagi, minyaknye lagi tolnye mamang tak mampu la eden. so aku kecilkan skop pencarianku focus pada shah alam sahaja.lagi best kalau area kota kemuning memang saving habis. Tapi takde luck pulak. yela kedai kek situ yg konker mostly chinese. sokayla.. So dalam kepala aku, if tak de jugak aku ingat nak apply kat bluewave shah alam saje. tempat aku training dulu. jauh pun jauhla dari aku tanam anggur tak untung2. hehe. Insyaallah hari isnin nie aku g hantar resume isi form dan insyaallah kalau ade rezeki terus interview as commis 2 tapi kat department mane aku taktau. harap2 western kitchenla sebab malay nie aku kureng, kalau setakat masak kat rumah tu ok ler lagipun dulu aku training kt western kitchen situ so sedikit sebanyak aku bole la~ so doakan aku dapat kerja nie ek. haha. lagipun nie mungkin sementara je. kalau terbukak hati nak sambung degree nanti so kene berhenti tapi taktaula cmne. tunggu dan lihat jela. peace yoww. goodluck to myself

No comments:

Post a Comment