Saturday, October 8, 2011

dream become true (^_^)

assalamualaikum..

sebenarnye aku dh lame nk post psl mende2 nie tapi sentiase xsmpt..
almaklumla,i nie kan bzwomen..
wakklluu!
okayyy..
everyone has their own dream and same goes with me..
i also have my own dream n wish all my dream become true
mestila bahagie kan kalau mcm tu..
tapi nak capai ape yg kite nak selalunye xsemudah yg disangke
terlalu byk halangan yg harus ditempuhi..
hehe, ayat aku cm org pro pulak
tapi betul kan?
USAHA TANGGA KEJAYAAN
abaikan ape org kate
kite tau mane yg yg baek utk kite..
jgnla sekali due ko kne mki ke hape ke ttbe dh down
bjet cm aku taf sgt kan
ok,meh sinila aku cite psl dream2 aku yg dah jadi kenyataan

PERTAMA:
bende nie terjadi mase aku drjah6..
mase tu ktorg otw g trip nak g langkawi
ktorg bertolak mlm,dlm kul11 mlm cmtu..
biasela bile msuk bas je msti sume penat,nk tido..
so,aku mmg ad sindrom xleh tido dl bas mase tu..
terpaksela melayan mate sorg2 ngan mmbe aku..
last2 de pun tido tinggal aku sorg2 terkebil2..
ttbe mse otw tu byk plak terserempak ngan bas2 yg pergi arah utara n selatan
ttbe mase tu aku terpikir..
WWOOOHHOO!! bpk best siot dpt naek bas g jauh2
mlm2 plak tu,best gile..sumpah best!!
mase tu aku jakun sbb jrg naek bas kecuali mse g rombongan sekolah
dan aku berangan2 utk menjadi salah sorg penumpang dlm bas tu
so,aku azamkan niat nk blaja jauh2 bia dpt naek bas cm yg aku tgk tu..
hohoho..sengal kan..
tapi memang tu la kebenarannye
and NOW, RASEKAN!! bas express tu umpama pengangkutan utama aku utk berulang alik shah alam-dungun! amik kau 6 7 jam duk dlm bas smpai krem kaki..
tapi ade kepuasan disitu tau..haha
kalau dulu mase part1 n part2
memang aku xleh tido dlm bas..
bygkan disaster cm mane plak,tp sekarang asal msuk bas je aku tido..
sedar2 dh smpai depan hospital dgun..xpun sedar2 je dh msuk KL
tido mati bhaii..

KEDUA:
aku akui la yg aku nie bukan bijak sgt
so,mase form4 after PMR ckgu kasi ktorg plih class..
sebab aku menci gile ngan sains2 nie..
aku TERPAKSALAH! amik akaun
dah tu je yg ade
nk g teknik mk aku xbg
nak dijadikan cite..
bole kate during form4 n 5
aku akan dpt num 4,5,6
bertukar2 antare tu jelah
so,memang xleh naek pnts nk amik award sbb nk award knela dpt 1 2 3 je
sengal2 aku pun ade ati nk naek pentas tu tau..hehe
so,aku azam kt diri aku,
NO MATTER WHAT
aku mesti kne naek pentas amik award
sekali pun jadila sebelum aku berenti sekolah nie..
n ALHAMDULILLAH!
berkat keputusan SPM yg agak ok,
aku berjaye jugak naik pentas tu utk terime 2award
and xdisangke plak aku dipilih sebagai slh seoang yg cemerlang koko
n mjlis tu dlm event yg berlainan
kirenya aku kne g due eventla ni..
betsyukur doee..aku target akedemik je n xsangke dpt koko gk
kire bonusla nie..

muke teruje
agak2 compare aku yg sekarang n gmbr nie,beza x?
mesti xkan..huhu

KETIGA:
aku memang dh lame psg dream nk amk CULINARY ARTS
event mse kt skola,aku tulis2 culinary
mmbe2 aku tnye,mende ko tulis tu..
so,aku pun explainla...
siyezly,x interested lnsg nk amik accounting ke ape event aku dr form1 blaja akaun n setiap study grup blaja akaun,tu sume bkn sbb aku mnat
tp sebab aku terlalu takutkan cikgu akaun aku,puan siva..
hehe..
kl xsebab de,akaun aku xkn dpt A
de cikgu akaun terbaek!!
okay sambung..
so,aku applyla culinary arts as my 1st choice, diikuti HotMan second,tourism third n foodservice last
n finally bile result kua,
alahamdulillah,
aku dpt ape yg aku nak :)
tapi bile mengenangkan ckp2 org..sedikit pun aku xgentar
kenape amik kos nie?nie utk org low2 jela
WAKKLLUU!!
ape korg igt msk2 je so xyh blaja?
org xtau industri nie bole kate mcm2 tp selangkah aku dh msuk dlm nie..
xkn aku kua
I'M PROUD TO BE CULINARIAN!! HONEST NIE!!
sekarang nie aku xkesah pun ape org nk kate,
already part4 n msih berbaki 2sem lagi je
selame ktorg kt uitm tu pun khidmat kami sentiase diperlukan
buktinye,nk wat charity je pgil ktorg msk,wt cookies,
nk wt event je pgil ktorg msk..
and fyi bukan setakat msk je ktorg belaja..
terlalu byk bnde yg aku belajar lbih dr jngkaan..
memang penat tp tu sume pengalaman..
i dun like to compare tp juz pdgn korg je..
ktorg msu kitchen dh mcm org kerje punye mase n xsume course ad bnde tu
n why people still pk,alaa..msk2 je pun..bukan susah
wwoohhoo,ayat tu memang mkn dlm weyh..tersentap
tapi xpe,tu sume salah satu cbrn yg ktorg kne hdapi
i gain a lot knowledge n pastinye sume tu xsia2..
aminnn

dan pastinye aku mengharapkan ape yg aku nak dpt
tp xnudah nk dptkan sume tu tau
hehe
ok,
babai

3 comments: