Thursday, January 19, 2012

perlunya seorang perempuan

assalamualaikumm

lame dh rasenye aku x update blog
busy and xde mood sgt skrg nie..
ekceli bnde nie dh lame pkir tapi aku xtaula nk luah kan cmne..
cmne ek..
aku nk taip berdasarkan ape yg aku phm..hoho
xtaula kblkgn nie fikiran aku suke la pkir bnde yg bukan2 termasuk kahwin...hihihi
biasela dh msuk 20tahun kan..
so, bykla bnde yg perlu difikirkan..
bagi aku..
seorang perempuan tu perlu ade
EDUCATION
xyh tinggi sgtla..
biase2 je pun okay, nie utk mgelakkan dari senang ditipu
tapi x semestinye blaja pandai2 nie xbole kne tipu..bole je so kite kne gunekan akal fikiran yg waras utk fikir same ade bnde tu negatif ataupun positif..
okay yg seterusnya..
bagi aku perempuan nie kne kje..
so DUIT tu memang penting
yela, cbe korg fikir dr mne nak cekau duit
lagi2 kl nak kahwin..hihi
memangla aku akui yg ade terfikir gk nk jadi surirumahkan tapi tu sume kene tgk keadaan ekonomi
mungkin pas abis diploma nie aku kje dlm 4tauhun then baru kahwin then sambung kje ke x tu aku still xtau lagi.. tapi setakat nie aku memang xd niat nk sambung dgree sebab aku MALAS! hihi tapi kerja tu memang perlu walaupun aku mmg malas sebab skrg nie sume memerlukan duit $$$$$$$$$!
no money no talk!
kl beli brg gune duet sendiri, memang ade rase kepuasan
and xd sape pun nk marahkan..
duit kite, suke hati kitela nk wt ape pun
winkwink!
and lagi bnde yg aku fikir perempuan wajib ade is
LESEN KERETA!
siyezly memang susah kl xd bnde nie..
aku sendiri memang xsuke drive tapi terpaksa amik lesen sbb mama aku pkse
so, nk xnk kne amik.. tp sbnrnye tu bg kebaikan gk kat aku..kl x amik skrg bile lg aku nk amik kan..
tapi bile dh dpt lesen tu aku ade mslh pulak di mane aku takut nk bwk kereta..hoho!
okay, ati saye kecik sbb tu saye takut!
so, sepanjang bulan pertama praktikal tu mama je antar then bulan ke2 pegi balek dgn dia
sebab dia tgh cuti sem so wt partime kt tmpt aku praktikal
so pegi sekali balek sekali..
still rse selamat sbb ade driver..hihi
tapi ntah knpe satu hari tu dia x sihat, dan dia pitam..
aku betul2 panik xtau nk buat ape, cmne nk balek rumah nie??
selame nie pnh jgk drive tp mase dia dlm keadaan sedar okay, so ade org bg guide
nie aku memang tercengang, dahla dia pitam aku plak gelabah tapi kesian ngan risau sgt2 kat dia..
so aku beranikan diri drive jgk kereta..
nak nngis pun ade, tp lagi sedih tgk keadaan dia so kuatkan semangat je dan akhirnya smpai jgk kat rumah walaupun cuak dan henfon dia n henfon aku asik bunyik je spjng jalan..
and sekarang aku dh brani drive sorg..mse dia tau aku nk bwk kereta sendiri, dia la yg rajin nk ajar sume bnde kat aku siap pesan jgn balek mlm2, jgn lalu jln sunyi, jangan tu jgn nie..
haha alhamdulilah sbb nmpknye smpai abis praktikal aku msuk pkul7 pgi..
sejak kejadian tu aku terfikir..nie baru sikit belum lagi terjadi kecemasan yg btl2 cemas..
kl cm tu je pun aku dh cuak..nie pulak kl bnde lain blaku..
so memang penting ade lesen kereta tu
seriously okayyy!
so far tu je...
hihi
bye

No comments:

Post a Comment