Sunday, June 5, 2011

childhood memories: mieza jais

assalamualaikum..

dpt suggestion dr my twin,ummairah rahman utk wt cite psl kecik2..
adooii..tp dh xbape nk igtla zaman kecik2 nie camne..


  • yg nie memang xkan lupe sampai bile2, sebabnye tiap kali hari raye mesti hal ini akan dicitekan balek.. malu gile..citenye mase aku dalam umur 4 taun kot,mase 2 hari raye then as usual mestila habit kanak2 nak maen bunge api kan..sebab time 2 czin2 xramai ag,so xdela yg nak melayan..tercari2 sape nak tolong bakarkan sumbu bunge api..then panggil atuk aku.."atuk2,tolong bakarkan bunge api nie", then atuk aku pun on jela..yg sadis 2 sumbu bunge api 2 dihalekan ke arah kaki atuk aku,haha..dah bkar tu konfem2la terkena bulu kaki atuk aku,haha..atuk aku ttbe menjerit2.."adoi2..!!bulu kaki aku terbakar" pas2 org dlm umah sume kuar tolong siram air kt kaki atuk aku..yg aku plak xtau ape yg terjadi trus je terlompat2 terkinje2 maen bunga api tu..inesen abis weyhh..!! pdhal aku yg wt,bole plak ckp.."terime kasih atuk" hhoorrayy2..! sampai sekarang malu bile bkk cite nie..btw,atuk aku dah arwah mase aku drjah6..:((
  • dr kecik memang ad habit ske dduk kat dpur and hari2 mesti pecahkan pinggan mangkuk dan mesti tumpahkan mknn,so abah amik inisiatif utk belikan mainan msk2 utk aku..so,after 2 dah xkacau mama kat dapur lagi..no wonderla sekarang amik culinary kan..winkwink..(^_^)
  • bantal busuk: xdela bantal sgt,anak patungla..name de anak tembikai..x igtla dr umo berape sampai berape tp memang keadaan de dah sadis,so mama kate nak buang nnti beli yg baru..dah 2 meraung2 xbg buang..last2 kne buang gak pas2 g the store carik yg same tp xd..so,mama belikan anak patung ulat 2kan pas2 xberkenan,so dah xd bantal bsuk..then,zmn2 skola dulu ad gk ank ptg kesayangan..pooh besar punye dlm blik tp dh bruk abis..mane x nye,bwk tido kene tendang bagai dah 2 mama kate buang jela..berkeras xnk,then bile dpt msuk uitm nak bwk sbb sumpah best gile kl dpt peluk de,tp mama xbg sbb de kate wt malu je..dah 2 aku bwkla candy sbb candy xgemuk,,slim je..selang bape ari aku masuk uitm,adik aku yg kecik 5taun call n ckp.."kakak,padan muke mama dah buah anak pooh"..!!omgomg..!!meratap aku,pas2 tnye mak aku nape buang de..mak aku kate sbb dah brukla..sadis2..sedih btl..
  • kulit ayam..xtau nape aku benci sgt n geli btl tgk kulit ayam..sume jenis mskn kecuali ayam goreng..kl kulit 2 digoreng aku makanla tp kl cm msk sup ke,msk lemak ke pape ke..sumpah xleh masuk..igt mase kcik smpai kne bntai sbb muntah mkn kulit aym..eeeiiii..!! geli btl..so,mmg smpai sekarang mkn yg ayam dgg2 je..yg bhgian tulang2 tu pun aku geli gk..so,kl mama msk kt umah mesti ad satu bhgian dgg2 utk aku..WAJIB!!kalau x jgn hrpla aku nak mkn..
  • makan getah pokok belimbing..mase kecik2 dulu mmbesar dgn czin2 aku yg lelaki..so,mmg gnsla..satu hari 2 czin aku mnjat pkok,pas2 duk melepak ats 2..aku tanyela ko wtpe..de kate aku tgah mkn buah..then ckpla..nak jugak!! de bgla,yumyum!! sedap plak..pas2 balek cite ngan mama..dah 2 baru tau tu getah pkok,sumpah bdo nak mmpus time tu..naseb baek idup ag..lg satu,org mnjt pkok ikut gak mnjat pas2 nngs sbb xtau nk trun..jd kerje laen plak czin aku nak trunkan aku balek..
  • wat kerje bajet hebatla..melompat dr katil 2 tingkat ke lantai..camni..dulu mase kecik tido ngan parent,dlm blik 2 ad katil double deker n bwh 2 katil queen la utk parent aku..dah 2 ad plak hobi pelik,panjat katil pas2 terjun dr ats..so,nnt landing kat ktil parent aku..dah 2 xtau cmne 1 hari 2..belum sedie nak beraksi dah ad org tolak..amikk kauu..! xjatuh kat tmpt biase plak 2,jatuh atas lantai..meraung2 menangis jerit2 ckp pth kaki..bile mama dtg,lgla kne mrh ckp kurang kerje ape..mase 2 aku tadika kot..tapi,kaki aku xpatah..haha..kne urut je..
  • nie plak cite mase skola rendah..mase cabut gigi..sbb mase 2 aku antare cucu yg kecik..so,setiap kali blek kg,mesti atuk aku belikan gule2 kapas 1 bundle utk aku,dah 2 memang name je utk aku..memang mkn sorg2la..so,effectnye gigi memang rosak teruk..dahla rongak,byk gigi berlubang..citenye geraham nak kne cabut sbb berlubang,tp sbb xd goyang lnsung,doktor 2 g la bius gune yg ccuk2 2..jarum de..makk aiii..!!bapok besorr..bile dah kne cabut sume..pipi aku bengkak sebelah..so,dimple aku pun ilg..xleh snyum..mke tegang je..so,effectnye sampai sekarang ad ag..dimple aku sebelah 2 cm x dlm sgt sbb effect kne enjet 2la kot..waaa..sadis weyhh!
igt 2 je..sbnrnye byk ag tp ntah,xd dtg plak ilham 2..
okayyy..
bye2..

No comments:

Post a Comment